Άγιος Κλεόνικος - Μικρή φορητή εικόνα σε ιδιώτη
Ένα σπάνιο δημιούργημα Βυζαντινής Τέχνης.
Ένας Άγιος πρωτότυπος, με εντυπωσιακή Χριστιανική πνευματικότητα και υψηλή καλλιτεχνική αρτιότητα. Όλο το έργο είναι μια λάμψη: η φωτεινότητα των χρωμάτων, ο συνδυασμός τους, η λαμπρότητα του χρυσού φόντου και κυρίως το φως στο πρόσωπο του Αγίου που είναι τόσο δυνατό και μοιάζει πραγματικά ουράνιο. Η Θεία μορφή συμπληρώνεται από τη μεγάλη εκφραστικότητα που σε παραπέμπτει σε περισυλλογή και προσευχή.
Άγιος Κλεόνικος - Λεπτομέρεια από το κεφάλι
Η ακρίβεια στο σχέδιο και οι επιλεγμένοι τόνοι των χρωμάτων καθιστούν την εικόνα σχεδόν φωτογραφική. Το αυτί, το μέτωπο και το πιγούνι μοιάζουν με αληθινά. Από την άλλη μεριά, η απόλυτη συμμετρία στα φρύδια, η τέλεια ευθυγράμμιση στη μύτη και στο στόμα και η έντονη εκφραστικότητα των ματιών αναδεικνύουν μοναδικά τη Θεία φύση. Τέλος, η ομαλή μετάβαση από τα ψυχρά στα θερμά χρώματα καθώς και οι προσεγμένες και καλοδουλεμένες πινελιές χαρίζουν καθαρότητα στα χαρακτηριστικά και διαφάνεια στη μορφή.
Άγιος Κλεόνικος - Λεπτομέρεια, το σπαθί του
Η στιβαρότητα του σπαθιού του Αγίου υποδηλώνεται από τον τρόπο που το σφύγγει στο χέρι του. Το σπαθί συνδυάζεται χρωματικά με τη στολή του και είναι εξίσου περίτεχνο. Γενικά, η εικόνα χαρακτηρίζεται από ένα μεγαλείο, που υποδηλώνει το μεγαλείο του Χριστιανισμού.
Λεπτομέρεια από το χέρι του Αγίου.
Η λάμψη και η πλαστικότητα του χεριού στα πλαίσια της Βυζαντινής τέχνης (δηλ. αφαιρετικά άκρα με μακριά και αδύνατα δάχτυλα, λουσμένα από το Θείο φως) μαγνητίζουν τη ματιά του προσκυνητή, δίνοντας την αίσθηση του Θείου μεγαλείου και της Δόξας του.
Λεπτομέρεια από τα ρούχα του Αγίου.
Εκπληκτικές αποχρώσεις του πράσινου και λαμπερές χρυσοκίτρινες δημιουργίες.
Στο εργαστήριο μας, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στα χρώματα. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι άριστης ποιότητας και η σύνθεσή τους γίνεται σε παλέτα. Γίνονται πολλές δοκιμές μέχρι να φτάσουμε στην τελική επιλογή των χρωμάτων και ακόμα και τα χρώματα που χρησιμοποιούνται ευρέως, όπως το πράσινο και το μπλε του φόντου, διαφοροποιούνται ελαφρώς από εκκλησία σε εκκλησία.
Λεπτομέρεια από το πρόσωπο του Αγίου.
Ακόμα πιο κοντινή φωτογραφία, ώστε να φαίνονται οι λεπτομέρειες στο χρώμα και στη ζωγραφική. Όπως σε όλες τις εικαστικές τέχνες, έτσι και στην αγιογραφία, η απόσταση από την οποία παρατηρεί κανείς ένα έργο επηρεάζει την οπτική του.